luni, 8 aprilie 2013

Operatie reusita. Pacientul mort.


“Noi  ne facem că muncim, ei se fac că ne plătesc”
Motto comunist. Pardon , democratic,! Sau o fi la promoţie, 2 in 1?
Nuvelă din categoria: „  Îndrăgosti-m-aş de intituţiile Romăniei, dar ma reţine ceva!”...
Când jobul te pune in legătură directă şi nedorită cu  instituţiile de stat(mai mult sau mai puţin degeaba) ale României, dai zilnic de întâmplări şi oameni care te fac să-ti iubeşti cu foc ţara...dar de la 2000 de kilometri  distanţă....
Durata vizitei: Ştii când se începe, niciodata când se termină. Program cu publicul. Sau de terminat la creieri publicul.   
Locaţie: Poşta Română. 5 ghişee. Unul dechis, patru închise. Un procent destul de bun! În  spatele placuţei cu „ Deschis” puteai găsi toate funcţionarele în pauză!...Din seria: Pe uşă scria „Femei” , dar înautru erau WC-uri!
Coadă ? Ca pe vremurile demult apuse...Te aşteptai, mai  mai, să întrebe cineva : „Î: Nu vă supăraţi! De ce se stă la coadă?....R: Care coadă, domnule? Mi s-a făcut rău şi m-am sprijinit de zidul ăsta....Î: Şi de ce mai staţi aici, cu atâta lume după dumneavoastră?....R: Eşti nebun? N-am fost niciodată primul la un rând aşa de mare!!!!”
În faţa ghişeului, o tantică binevoitoare,cu vestimentaţie prăfuită,  în ochii căreia se citeşte un cockail de sentimente, bine amestecat : 100 de grame de sictir , 50 de grame de plictiseală.... Publicul aşteptă alineat la rând, tăntica e prinsă de o conversaţie, mult mai captivantă, la telefon :” Mdea...Îhî...Ei, am terminat! Pe dracu’am terminat! E coada ca la ouă!”....Nu s-ar putea totuşi să găseşti o colegă tânără şi dotată la un alt ghişeu la care să stăm ca la lapte, dacă tot ne jucăm de-a supermarketul?
Într-un final  mai iese o ată tantică din culise.: „ Dumneavoastră de ce staţi?”...”Să dau un fax!”....”Nu merge!”...Minunat! Bine că m-ai luminat acum, după ce am admirat cu interes timp de mai bine de o ora ilicul de blaniţă al funcţionarei, i-am fredonat automat soneria de la telefon, am  cantarit telepatic sacoşele domnilor din faţă şi am mirosit cu interes că şi-au pus apometre românii . Am mai rezolvat o treabă.
Operaţia reuşită. Pacientul mort. Să mergem!

Niciun comentariu: