luni, 16 martie 2015

Viața bate filmul....iar..


Călătoriile cu trenul mă lasă să descopăr oameni din toate categoriile sociale...Pe unii n-aş fi vrut în mod deosebit să-i descopăr, dar Karma e uneori nemiloasă...
În drumul meu spre minunata capitala a țării, o perioadă m-am bucurat de norocul de a sta singură cu gândurile mele în compartiment...Fireşte, norocul vine rar şi ține puțin, aşa că şi al meu s-a evaporat într-o stație în care s-au urcat deodată călători fix cât numărul de locuri..Profitând de timpul cât am stat singură, îmi alesesem un loc lângă geam, însă acum mă pregăteam să-l cedez posesorului...În compartimentul meu se opreşte un cuplu de tineri, ea uşor iritată dinainte să intre...Îi auzisem trilul de ciocârlie ( ca să nu zic croncănit de cioară) încă de pe hol: " Vezi că eu am 116! Caută 116!"...( în capul meu răsuna inevitabil de bancul ăla: "şi nu mai zi " Da, dragă!" de câte ori latră câinele!" )...
Văzând-o uşor cu aer războinic, o întreb inocent: " Aveți cumva locul 116? Eu am 113, dar mă mut imediat..."
Şi mă apuc să-mi strâng acareturile...
Tânărul (ulterior după ce am sesizat tinicheaua atârnătoare de pe deget, l-am denumit soț), încearcă să fie diplomat şi îmi replică: " Puteți sta domnişoară, dacă tot v-ați aşezat!"
În secunda a doua ciocârlia a devnit brusc vultur pleşuv, mi-a aruncat o privire ucigaşă de mi-a tremurat tot pufulețul,şi a început :" Cum adică poate să stea? Da' pe mine m-ai întrebat? Adică vrei să stai lânga ea, da?...."
În timpul în care se producea gâlceava, eu mi-am luat uşor lucruşoarele , mi-am reluat locul, mi-am pus liniştită căştile în urechi..Surpriză! Trilurile vulturului preschimbat în ciocănitoare depăşeau până şi muzica din căşti!...Auzeam fără să vreau cum omul nostru era tocat mai ceva ca salata de vinete! " Vrei să stai lânga ea, nu? Stai lănga ea!".....
Vreo jumătate de oră a ținut circul...Puteți sta linistiți, m-am liniştit şi eu...S-au împăcat! Acum el îi desface romantic semințe, iar ea le ronțăie gata decojite....

Niciun comentariu: